محل لوگو

بررسی طراحی سایت فروشگاهی دیجیکالا


تحلیل و بررسی وب سایت دیجی کالا


بزرگترین فروشگاه آنلاین در ایران وب سایت دیجی کالا است. دیجی کالا تقریباً 10 سال است که فعالیت خود را شروع می کند و در آغاز کار مانند همه فروشگاه های آنلاین فعالیت خود را با محصولات بسیار ساده و با تنوع کم آغاز کرد.

یکی از مزایای اصلی این وب سایت تمرکز بر رضایت مشتری است که در طول این فعالیت بسیار مهم بوده است ، اما اخیراً این شرکت با مشکلاتی روبرو شده است که کیفیت خدمات به مشتری را کاهش داده است.

دیجی کالا از ابتدای کار خود سعی در معرفی کالاهای دیجیتالی و نوشتن نقدهای ویژه برای آنها داشت و همین امر باعث شد تا کاربران برای اطلاعات دقیق در مورد یک محصول به دیجی کالا مراجعه کنند ؛ اما در زمانی که فرهنگ خرید آنلاین هنوز به این جایگاه نرسیده بود ، بیشتر افراد برای کسب اطلاعات به دیجی کالا مراجعه می کردند و پس از انتخاب کالای مورد نظر خود ، راهی بازار می شدند.

به راحتی می توان گفت که دیجی کالا نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ خرید آنلاین در ایران دارد و در زمانی که فروشگاه های زرد کالاهای بی کیفیت ارائه می دادند ، دیجی کالا تنها روش آنلاین خرید کالا از طریق اینترنت بود. .

اما گذشت زمان و ترویج استفاده از خدمات آنلاین توسط دولت و رسانه ها ، به تدریج مردم را به سمت  سایت خرید آنلاین سوق داد. سرانجام او غول بزرگی به نام دیجی کالا ایجاد کرد تا برای مدتی نیازهای یک کشور را برآورده کند.
اما طولی نکشید که صدای بلند سودهای کلان فروشگاه آنلاین در رسانه ها ، سایر رقبا را آگاه کرد و سایت های جدید فروشگاه آنلاین راه اندازی شدند.

ویژگی های مثبت و منفی دیجی کالا
شخصی سازی نمایه
در وب سایت یا برنامه دیجی کالا ، هر کاربر دارای نمایه است. دیجی کالا می تواند با شخصی سازی نمایه و ایجاد لیستی از محصولات مورد علاقه هر کاربر ، پیشنهادات ویژه هدفمندی را ارائه دهد. این بدان معنی است که برای هر شخص با توجه به علاقه خود ، پیشنهادات خرید یک محصول خاص نمایش داده می شود. برای این منظور می توان از تعداد بازدیدهای هر کاربر از صفحات خاص نیز استفاده کرد و با توجه به مدت زمان ماندن وی در صفحات خاص ، تا حدی می توان از گرایش ها و علایق مشتری مطلع شد. در حال حاضر ، اگرچه در سایت دیجی کالا بخشی مربوط به لیست محصولات موردعلاقه در پروفایل کاربری وجود دارد ، اما با این وجود بسیاری از کالاهای بی ربط برای کاربران نمایش داده می شوند.

قابلیت فیلتر کالا
یکی از نکات مثبت دیجی کالا که در بسیاری از فروشگاه های آنلاین وجود دارد اما بسیار کاربردی است ، امکان فیلتر و دسته بندی کالاها هنگام جستجو است. وقتی کاربری به دنبال کالای خاصی است ، می تواند کالاهای موجود را بر اساس اقلام مختلف از جمله رنگ ، مارک ، قیمت و ... فیلتر کند و سریعتر کالای مورد نظر خود را پیدا کند.

امکان دریافت و نمایش بازخورد مشتری
ارائه توضیحات کامل در مورد محصول یکی از ویژگی های خوب فروشگاه اینترنتی دیجی کالا است. علاوه بر توضیحات خود سایت ، از دیگر مزایای این سایت فروشگاهی امکان دریافت و نمایش نظرات کاربران سایت در مورد کالا است. خریداران و حتی کسانی که کالایی را خریداری نکرده اند اما با آن آشنایی دارند ، می توانند نظرات مثبت و منفی خود را در قسمت نظرات ارسال کنند. نظرات کاربران پس از تأیید منتشر می شود و در تصمیم گیری برای خرید به همه کاربران کمک می کند. این یک مزیت مهم برای یک فروشگاه آنلاین است ، به شرطی که فقط در دسترس خریداران باشد و در دسترس عموم نباشد.

گیمیفیکیشن در دیجی کالا
همانطور که در بالا ذکر شد ، داشتن بازخورد در یک فروشگاه آنلاین بسیار مهم است. بنابراین بسیار مهم است که دیجی کالا بتواند کاربران را به اظهارنظر و بیان نظرات ترغیب کند. برای این منظور می توان از ایده ها و مشوق های بازی سازی مانند کد تخفیف برای تشویق مشتریان به اظهارنظر درباره کالایی که خریداری کرده اند استفاده کرد. نه تنها برای دیجی کالا بلکه برای همه سایتها خصوصاً سایتهای فروشگاهی ، قسمت نظرات بسیار مهم است و توجه به آن باعث پیشرفت سایت می شود.

در دیجی کالا این امکان وجود دارد که کاربران در مورد محصولات خود س questionsال کنند و سایر کاربران یا کارشناسان سایت دیجی کالا به این سالات پاسخ خواهند داد. این برای دیجی کالا نکته مثبتی است. اما یک مشکل وجود دارد و آن اینست که همه ، حتی کسانی که آن محصول خاص را خریداری نکرده اند ، می توانند بدون داشتن تجربه واقعی خرید و استفاده از آن محصول ، به س questionsالات افراد پاسخ دهند. این مهم است زیرا این نظرات در تصمیم کاربر برای خرید بسیار تأثیرگذار است و یک نظر بی تجربه یا مغرضانه می تواند مشتری را از خرید منصرف کند. بنابراین بسیار خوب است که دیجی کالا می تواند بر این ضعف غلبه کند و فقط به کسانی که آن محصول را خریداری کرده اند اجازه اظهار نظر یا پاسخگویی به س questionsالات را می دهد.

 

  انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 21

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما